Rabu, 18 Disember 2013

Keratan Akhbar tentang Jenjarom tahun 60-an



Ok,bhai...yang ini pula kisah Jenjarom tahun 60-an...Slow-slow baca tu. Kalau tak berapa nak faham, suruh anak bacakan dan terjemahkan, ok?
 Seronok cerita kisah cinta tiga segi ini yang berakhir dengan tragis di Bukit Kemandol dekat Jenjarom. Mestilah pasal sakai, bro! Hahahaha...Nanti ler, bila aku free, aku terjemahkan untuk korang yang BI dapat cangkul dalam SPM dulu...




Ini kisah masa pilihanraya dulu...Cina Jenjarom banyak sokong parti DAP, bukan  Parti Perikatan yang guna simbol kapal layar dulu.

 Kisah sedih kematian lepas berjumpa dengan keluarga

Rancangan kerajaan nak bina kilang mengetin nenas...Sampai sekarang, habuk pun tarak

 Bergaduh masa mengundi time pilihanraya...Gangster Cina dah tunjuk belang..


 Janji kerajaan nak beri elektrik pada semua kampung termasuk Telok, Jenjarom dan Sijangkang pada tahun 1963...Semuanya auta dan janji politik belaka

Keberanian polis membantu mangsa kemalangan daripada lemas
 Kihah mahkamah tentang rompakan van bawa duit...macam pernah ku dengar tapi di mana ya?

 Chiniah, Towkay kedai kat Telok dilantik Pengerusi MIC di Jenjarom

Indeks Halaman Utama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan